Sétafika.hu

[ Túraprogramok ]
[ Elérhetőségek ]
[ Fórum ]
[ Bejelentkezés ]
[ Normál felület ]

Már befejeződött túra!

2015.05.10 10:30 - Látogatás a Szentendrei Tömegközlekedési Múzeumban - (Csikarbarni)

(Öreg budapesri villamosok, trolik, buszok, amiken még nagyapáink utaztak, ezek várnak minket ebben a múzeumban, utána séta a Duna-kanyar festőo városában.)

Indulás: 2015.05.10 (vasárnap) -- Részletekről csak bejelentkezve, teljes jogkörrel olvashatsz --
Túravezető: Csikarbarni

Túra tervezett távja: Menet közben kialakul...
Túrán tervezett szintemelkedés: Menet közben kiderül...

A túra várható költségei
(HÉV jegy és múzeumi belépők)
Találkozóhely (illetve indulással kapcsolatos egyéb infók):
-- Részletekről csak bejelentkezve, teljes jogkörrel olvashatsz --

A túra rövid leírása:
A PROGRAMRA ELŐRE FEL KELL IRATKOZNI

Szentendrére érve először a BKV Tömegközlekedési Múzeumába megyünk. A látohatók számos fényképfelvétel és korabeli tárgyi emlék segítségével kaphatnak képet a magyar főváros közösségi közlekedésének kialakulásáról és fejlődéséről az első lóvasúti vonal 1866. augusztus 1-jén történt megnyitásától egészen a megépített- és tervezett metróvonalakig. Megismerhetik a mai BKV Zrt. jogelődjeit, továbbá az egykori és mai Magyarország nagyvárosainak közlekedését, villamoshálózatát, járműveit. Bemutatjuk a vasutakat kiszolgáló infrastruktúra, a pálya- és felsővezeték építés, -fenntartás, a távközlés és az áramellátás műszaki emlékeit és eredeti helyén tekinthetik meg a szentendrei régi kocsiszín egykori kovácsműhelyét. Külön terem foglalkozik a budapesti autóbusz- és trolibusz-közlekedés történetével. Látogatóink megismerhetik mind a korabeli jegyfajtákat és vállalati rangjelzéseket, mind a különféle járműalkatrészeket és berendezéseket. Mindezek mellett a múzeum mintegy 60 felújított járművel várja a régi korok szerelmeseit. Nem csak gyerekek számára jelenthet élményt, hogy a kiállított járművek egy részére fel is szállhatnak.A járművek között szerepel az 1887-ben - a legelső HÉV mozdonyok egyikeként - forgalomba helyezett, 4-es pályaszámú, Haraszti névre keresztelt gőzmozdony, de - a legidősebbek közül válogatva - bemutatjuk azt az 1897-ben készült, 1906. évi állapotában megtekinthető 418-as pályaszámú villamost, mely 2001-ben a párizsi magyar évadon reprezentálta a budapesti közösségi közlekedés több mint másfél évszázados történetét. A kiállítást megtekintve végigkísérhetjük a villamosok és a HÉV járművek fejlődését a kéttengelyes kocsiktól, az ikerkocsikon át egészen a csuklós járművekig, illetve a gyorsvasúti motorvonatokig. A HÉV-ek és a villamosok mellett a hetvenes éveket elénk idéző Ikarus autóbuszok, egy - az első magyar önhordó szerkezetű autóbusz típusnak emléket állító - autóbusz-„torzó”, valamint a hatvanas-hetvenes évekből származó trolibuszok várják az ide érkezőket. A megnyitás óta eltelt időszakban az épület fokozatos felújításával egyre bővült a kiállítótér, gyarapodott a kiállítás és mellette a korhűen felújított és bemutatott járműállomány is. Az utóbbi időszakban az 1956 óta a fővárosban közlekedő UV villamossal és pótkocsival, az unikális BKV-Ikarus 260T trolival, a szintén egyedülálló Hungaroplan villamossal, valamint a Ganz-Hunslet metrószerelvény 400-as pályaszámú kocsijával növekedett a muzeális járművek száma.A gyűjtemény sokakban nosztalgiát ébreszt - még ha a századfordulós, békebeli villamosokkal nem is utaztak -, sokan láthatták nap, mint nap azokat a járműveket, melyek a hatvanas-hetvenes években olyannyira meghatározták a budapesti utcaképet. A múzeumlátogatás után sétára indulunk a Duna-kanyar legszebb kisvárosában Szentendrén. Megnézzük a nevezetes templomokat, - amelyik nyitva van belülről os, - a Szerb Ortodox Múzeumot, a Kovács Margit Múzeumot, a szuamos Marcipán Múzeumot, és ami még belefér az időnkbe és kedvünkbe. Tervezett hazaindulás a délutáni órákban.

Mindenkit szívesen várunk, de kik azok, akikre főként számítunk?
- Bárki, aki bírja...