Túra - Kirándulás - Kerékpártúra - Vízitúra - Ingyenes szervezéssel

Ingyenes túra szervezés, túra és kirándulás Magyarország és a környező országok tájaira, gyalog túra, vízi túra, bringa túra

osz
f0af69
6d3f0f
fae4cd
dizajn/fejleckepek/hatter_20170926050501_osz.jpg
0
6
nincs
aloldal-nyito
Túramottónk: „Időnk van, lábunk van, miért ne gyalogoljunk?”
 

Levezetés túra után

(Írta: Kriszh)

Mivel a túra is sport, mely az izmainkat alaposan megdolgoztatja, mindenképpen szükséges utána a nyújtás.

Miért is?

  • mert lazítja az izmot, csökkenti a sérülésveszélyt (rugalmasabbak lesznek az izmok)
  • mert segít az izomláz megelőzésében
  • mert növeli az izmok mozgékonyságát (mozgási tartományát) és terhelhetőségét
  • mert a másnap reggeli ébredéskor csökkenti az elgémberedettség mértékét
  • mert jól esik (a reggeli ébredéskor ösztönösen végzett nyújtózkodás is az izmok megnyújtását szolgálja és ugye milyen jó tud lenni? )

Hogyan?

Én a statikus nyújtásban hiszek; szerintem a ritmikus nyújtás olyan, mintha egy kötél végére súlyt kötnénk és rángatnánk: hamarabb elszakad a kötél, mintha egyszerűen csak lóg rajta a súly.
Statikus nyújtás: az izom megnyújtása után megtartjuk a nyújtó testhelyzetet 20-40 mp-ig.

A statikus - ún. kitartott - nyújtógyakorlatokat óvatosan hajtsuk végre, különösen az igénybevett izomcsoportokra, amelyek az intenzív mozgás hatására kicsit megrövidülnek. A nyújtás tulajdonképpen egy lassú, kitartott feszítést jelent, és néhány másodpercig tart azon a ponton, ahol már érezzük a hatását. A feszítés elengedése után kb. 20 mp alatt ernyed el az izom, ekkor megismételhető a feszítés.

Itt találtam egy pár nyújtó gyakorlat leírást, igaz futásra vonatkozik, de mivel a futás ugyanazokat az izmokat használja (vádli, első/hátsó comb, keresztcsonti izmok, csípő, fiúknál farizom/lányoknál popsi J), mint a túra, ezért szerintem túra után is alkalmazhatóak:
Futás-bemelegítés - Levezetés

A túrabotot használóknál nem szabad megfeledkezni a felsőtesti izmok nyújtásáról sem (váll, kar, hát, mellkas).

Mikor?
Túra után! Az a legmegfelelőbb időszak a nyújtásra, amikor még melegek az izmok (még a b.sör előtt). Ezután, a túra másnapján megismételt nyújtógyakorlat sor növelheti a komfortérzetünket és még jobban ellazít, ezért ezt sem érdemes kihagyni.

FONTOS!

  • A nyújtás lassú, nyugodt mozdulatokkal történjen!
  • Kis feszítést, húzást kell érezni, ezt kell tartani.
  • Nem fájhat! Nem szabad addig húzni az izmot, hogy fájdalmat érezzünk - ekkor nagyon könnyen megsérülhetünk!

Ja, és persze túra előtt a bemelegítésről sem kellene megfeledkezni, még indulás előtt, különösen a hideg téli időszakban!

Linkek:
Miért fontos a bemelegítés és a nyújtás (www.50felettfitten.hu)
A stretching technikáról (www.katusattila.hu)
A nyújtás (www.testmester.hu)

Túra

Impresszum

Ajándéklista

Gombázó

Műszaki webshop



Túraprogramok
Fórum
Elérhetőségeink
Tagság
Saját adataid
Először vagy itt?
Támogatói feltételek
Támogatói SMS
Tartalomjegyzék
Gyakori kérdések
BLOG tartalomjegyzék
Statisztika
RSS/XML
E-mail
Webmestereknek
Hasznos linkek
Linkajánló
Tudnivalók a Fórumról
Fórum Moderálása
Logós pólók, kitűzők
Irodalmi Páholy
Felhasználók adatai
Idézeteink
Arcképcsarnok
Avatarjaink
Array
Tűzgyújtási tilalom
Szállásajánló
Tájegységek
Sütünk-főzünk
Gyermekprogramok
Bringásoknak
Letölthető anyagok
Kalória égetés
Lábbelik
Turista öltözet
Turista étkek
Túra után
Szabad tűzön...
Array
Veszélyes növények
Array
Lavinafokozatok
Túravezetők/Admin
Saját túrák stat.
Linkek túravezetőknek
Túravezetők figyelmébe
Túrák tervezése
Túra nehézségi fokozata
Autós kalkulátor
privát cset

látogató