54.161.116.225
osz
f0af69
6d3f0f
fae4cd
dizajn/fejleckepek/hatter_20181022125502_osz.jpg
0
5
nincs
bringa_karbantartas

Túra - Kirándulás - Kerékpártúra - Vízitúra - Ingyenes szervezéssel

Ha van Előd nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

Kerékpáron elvégzendő rendszeres karbantartások

Ha kerékpárod alapvető karbantartását rendszeresen elvégzed, hosszú ideig nem fog cserbenhagyni. Érdemes rászánni azt a pár percet rendszeresen, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés út közben. 

Olajozás

Ez a legegyszerűbb, de legfontosabb. Nem csak a lánc kellemetlen csikorgását szünteted meg, de az élettartamát is nagymértékben megnöveled. És könnyebb is tekerni, hiszen a kerékpár mechanikai ellenállásának jelentős részéért a lánc felelős. Praktikus megolajozni a váltó csuklópontjait, és a hátsó váltó terelőgörgőit is. Ezzel pontosabbá válik működése.

Lánc

A lánc karbantartásával sok dolgod nincsen az olajozáson kívül. Erre bármilyen kenőolajat használhatsz, a műszerolajtól a speciális lánckenőig. Szükség esetén a benzinkút veszélyes hulladéktárolójából kitúrt üres motorolajos flakonban maradt pár csepp is hasznos. Időnként érdemes kimosni a láncot (láncmosóval vagy kefével, valamilyen zsíroldó anyaggal, vagy egyszerűen nagynyomású mosóval). Érdemes időről időre elvinni szervizbe, megméretni a lánc nyúlását. A megnyúlt lánc ugyanis kikoptatja a fogaskerekeket is. Így amikor elszakad, az új lánc nem illeszkedik az elhasználódott fogaskerekekhez, és költséges hajtómű-csere az eredmény. A lánc használatának hit alapon több módja van, mi a kismértékben megnyúlt lánc azonnali cseréjét javasoljuk.

Fékpofa

Jól beállított fékpofával egy dolgod van: ha elkopott, kicserélni. A fékpofán jellemzően van egy jelzés, hogy meddig szabad használni. Ha ezt elérte, azonnal cseréld ki, mert ezután a fék felületére kerülő fém alkatrészek pillanat alatt tönkreteszik a felnidet. Nem a fékpofa, hanem a felni élettartamát növelheted, ha rendszeresen, vagy legalábbis sáros kerékpározások után finom (P100-as) csiszolópapírral megtisztítod a fékpofa felületét. Ez eltávolítja a műanyagba ágyazódott port és apró kavicsokat, amik a felnit erősen koptatják.

Váltó

Jól beállított váltó csuklópontjait érdemes időnként beolajozni. Elsősorban új kerékpároknál a bovdenek kezdeti nyúlása miatt a váltó elállítódhat. Ezért is javasoljuk a kötelező szervizek betartását, mert az első alkalmával szakember újra beállítja a váltót. A váltó pontosságát nem csak a váltó, hanem a lánc olajozása is befolyásolja!

Kerék

Ha nem ütközöl erősen valaminek, a kerekednek nem történhet baja. Az első időszakban a küllők és a kerék összerendeződik, így kis mértékben meglazul, esetleg kisebb "nyolcas" keletkezik. Ezt az első kötelező szerviz alkalmával kijavítják. Hosszabb távon egy apró karbantartást javasolunk: a fékek által dörzsölt felület időnkénti megtisztítását. Ez a fékek "erejét" is javítja, és növeli a felni élettartamát, mert eltávolítja az alumíniumba beágyazódott szemcséket. Erre a célra bármilyen rongy alkalmas, de a "dörzsis" mosogatószivacsa legjobb. Figyelj oda, hogy a fékek hosszú távon elkoptatják a felni oldalát. Ha van rajta kopásjelző csík, cseréltessed ki, ha már nem látszik. Ha nincs, akkor kérjed SKARPEA kereskedőd tanácsát. Ez akkor időszerű, mikor már ujjaddal tapintva érzed, hogy a felni oldalfala homorú. 

Gumi

Csak a megfelelő keréknyomást kell biztosítanod. A gumira rá van írva az a nyomástartomány, amiben használható. A kisebb nyomás kényelmesebb, nagyobbal jobban gurul a kerékpár. Ha mintázata lekopik, cseréljed ki.
Defekt
A leggyakoribb meghibásodás, ezért mindig legyen nálad gumileszedő, pótbelső vagy gumijavító készlet, és pumpa. Ha a gumit leszerelted, mindenképpen ellenőrizzed, hogy a gumiban nem maradt-e benne a defektet okozó tárgy. Különben azonnal defekted lesz, amint felfújod az új belsőt.
ábrák!
 

Általános karbantartás

Mindenképpen vigyed el kerékpárodat a javasolt garanciális felülvizsgálatra. Bármilyen körültekintően szereljük össze kerékpárodat, bizonyos alkatrészek a használat elején "állnak be", mint a fentebb említett kerék és bovdenek.  Javasoljuk, hogy a kötelező karbantartások után is évente legalább egyszer, az őszi-téli időszakban vigyed el kerékpárodat egy átvizsgálásra. Ekkor szakemberek észreveszik az esetleges rejtett hibákat. Ez gondtalan kerékpározást biztosít számodra a következő kerékpáros évadban.

Mosás

Mindenki szeret csillogó-villogó kerékpáron parádézni. De érdemes legalább a mozgó alkatrészeket tisztán tartani, mert ez alapvetően fontos a biztonságos és pontos működéshez. Kerékpárodat kedved szerint moshatod, vízzel vagy enyhe mosószerrel. Ha nagynyomású mosó használatára vetemedsz (amit nem javasolunk az egész kerékpárra), akkor legalább arra figyeljél, hogy az agyakat és a kormánycsapágyat tengelyirányból ne érje a nagynyomású víz, ugyanis az a porvédőn keresztül szennyeződést juttat a csapágyba, és az pillanat alatt tönkremehet. Hasonló okból a teleszkóp mozgó részét, és a váltókart is kíméljed meg. Mosás után mindenképpen javasoljuk az olajozást

(forrás: http://www.skarpea.hu/m/biztonsag/karbantartas-hu  2008 Kék Óceán Kft. | SKARPEA Innovation Team )

Bringa karbantartás 1

Bringa karbantartás 2

Bringa karbantartás 3

Bringa karbantartás 4

Bringa karbantartás 5

(a bemutatók forrása: videosmart.hu)