52.15.63.145

Ha van Konrád, Tivadar nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2012.04.28 - Lássuk a medvét!

Útvonal: Visegrád - Telgárthy-rét - Spartacus ösvény - Jenői-kunyhó (vagy kavargás úttalan utakon)
innen 1. változat (ha megtaláljuk a kunyhót): Spartacus ösvény - Pilisszentlászló - Delmár-kúti dűlő - Jancsi-forrás - Lepence
2. változat (ha nem találjuk a kunyhót): Lepence, fatelep - Jancsi-forrás -Delmár-kúti dűlő (Ezt valószínűleg az ír kennel klub elnökéről nevezték el. :-)) - Pilisszentlászló - Spartacus-ösvény - Apátkúti-völgy - Visegrád (ez egy kicsit hosszabb)

Bernipásztor
2012.04.28 08.10 (szombat)
Pilis és Visegrádi-hegység
Középhosszú túra (15-35 Km)egy-egy húzósabb emelkedővel tarkított közepes minőségű út vagy lankás, de nehezebben járható turistaút (pl. patakvölgy, szurdok)Egynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túratömegközlekedéssel
Biztosra jelentkeztem:
AnibuEdit81KesztyuFJudittt
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
BernipásztorNyavaja73
Galéria:
Bárki, aki bírja...
Újpest Városkapu, Volán pénztár
Üdv a parajelenségek világában! - Tulajdonképpen ez a felirat is köszönthetett volna minket 2003. húsvéthétfőjén Visegrádon, mikor útitársammal kiszálltunk a buszból, és nekivágtunk a Pilisnek. Célunk a Spartacus-ösvény végigjárása volt, de sajnos már 1-2 km után elvesztettük a fonalat egy szélesebb szekérútnál. Gyorsan felkapaszkodtunk egy közeli hegycsúcsra, hátha megpillantjuk a Jenői-kunyhót - úgy sejtettük, nem lehet már messze. Csak a gyönyörű virágzó hegyoldalakat láttuk, a kunyhót nem, így folytattuk az utunkat a vélt irányba egy meredek lejtőn. A jobb kéz felőli kopáros-sziklás hegyoldal hívogatónak tűnt, gyorsan felkapaszkodtunk ide és ráleltünk egy ösvényre, mely hasonlított a keresett Spartacus-ösvényhez. Erdélyből érkezett útitársam még viccelődött is:
- Pont ilyen hegyoldalakon szoktak napozni a medvék!
Alig mentünk pár métert, mikor újból felkiáltott:
- Tessék, ott a medve!
Nem akartam hinni neki, de tényleg ott volt jobbra az erdőben egy döglött medve. Medve a Pilisben! Ez hihetetlen! De tényleg ott volt. Gyorsan lefényképeztem, aztán pucoltunk onnan, mivel a láthatóan többnapos tetemnek se a szaga se a látványa nem volt túl kellemes. No meg tartottunk az esetleges gyászoló rokonságtól is.
Leértünk a fatelephez, kicsit kifújtuk magunkat, majd elindultunk a zöldön Pilisszentlászló irányába. Egészen a Jancsi-forrásig minden jól ment. Ott azonban szembesültünk a 2. parajelenséggel, egy lefejezett szarvassal. Ügyesen el is vétettük megint az irányt, és bekeveredtünk a Lepence-patak egyébként nagyon szép völgyébe. Innen aztán üggyel-bajjal eljutottunk Pilisszentlászlóra, konkrétan a Jánoíková krma-ba, ahol tanúi lehettünk immáron a 3. parajelenségnek, a repülő poharaknak is. Nem csoda tehát, hogy innen is gyorsan távoztunk...
Kicsit sajnálom, hogy annak idején nem értesítettem az illetékeseket, pedig lehet, hogy kisebb szenzáció lett volna belőle. A fényképem viszont még mindig megvan.
A mostani túra során próbáljuk megtalálni a medve hűlt helyét (egy ideje foglalkoztat a dolog, hogy merre is volt ez konkrétan), valamint megpróbálunk hiba nélkül végigmenni a Spartacus-ösvény ill. a Lepence és Pilisszentlászló közti zöld jelzés teljes vonalán, megcáfolva a vidék Bermuda háromszög voltát.