3.138.141.202

Ha van Márk nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2007.10.21 - Magyarországtól nyugatra... Kőszegi

Hazánk legnyugatibb hegységébe (az Alpok hozzánk átnyúló lábainál) érezzük jól magunkat két napig... ;o)

Mars3696
2007.10.21 (v.á (vasárnap)
Kőszegi-hegység
Középhosszú túra (15-35 Km)egy-egy húzósabb emelkedővel tarkított közepes minőségű út vagy lankás, de nehezebben járható turistaút (pl. patakvölgy, szurdok)Egynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Túra során geoláda
Túra érint OKT szakaszt
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
Mars3696
Galéria:
Bárki, aki kiváncsi Írott-kőre, szeret túrázni és nem zavarja a horkolás....
Kora reggel indulunk, mert Kőszeg nem a szomszédban van (250 km). Találkozó 7:50-kor a Blaha Lujza téri parkolónál. ...Pontosak legyetek, mert nem várunk 8:00-nál tovább! :o)

Mivel a szállást le kell foglalni 11.-én reggel, ezért mindenkit kérek, hogy szerda estig (10.-e) jelezze, ha jönni akar. Ez fontos az autók férőhelyei és a szállás miatt is! Jelentkezni a Fórumon vagy az elérhetőségeim valamelyikén lehet!
2007.10.21 - Magyarországtól nyugatra... KőszegiKőszegre érve lefoglaljuk a szállást, majd ismerkedünk Kőszeg érdekességevel (pl vasárnap lesz a vásár is). A délután, illetve az este fakultatív. Van néhány ötletem, de ezt majd helyben... Estig megnézzük az érdekesebb múzeumokat, látnivalókat, kocsmákat... ;-) Kőszeg nagyon szép városka, a lakói nagyon kedvesek és vendégszeretők, szerintem mindenkinek tetszeni fog. Az éjszakát egy kollégiumban töltjük, ahol 3 ágyas szobák vannak 2000Ft/fő áron. Nem high-luxus, de a célnak megfelel.

Hétfőn reggel irány a túra!

Nem pont Kőszegről indulna maga a túra, henem a Mohás-kúti parkolóból (ez olyan 4-5 km-re van Kőszeg központjától s ha nem muszáj, nem bandukolnánk a településen és azt azt körülvevő szőlőskertekben). Innen (z+, Z) felmászunk az Óház tetői kilátóhoz, ahonnan reméljük gyönyörködhetünk Kőszegben. A K jelzésen a Vörös-kereszt érintésével eljutunk a Stájer-házakig. Itt pihi, nézelődés, aztán továbbra is a K jelzésen haladva felmászunk a Hörmann-forráshoz, majd Írott-kőre az Árpád-kilátóhoz (883m). FONTOS! MINDENKI HOZZON SZEMÉLYIT VAGY ÚTLEVELET, mert a kilátó bejárata osztrák oldalon van. Nemigen szoktak kócoskodni az osztrák határőrök, de nehogy valaki lemaradjon a kilátásról, ha épp belefutunk valami tökorrúba...

Kaja és nézelődés után irány vissza, ezúttal a (K) folytatásán, majd (K+ és Khsz) két kisebb csúcs érintésével a gerincen a Vörös-keresztig. Innen ugyanott megyünk vissza, ahol jöttünk. A táv kb. 18-20 Km. Eléggé emelkedős, de azért járható. A táj nagyon szép!

A túrából visszaérve indulás Bp-re...

Az útiköltséggel együtt 4500-5500 Ft körül áll majd meg (minnél optimálisabban tudjuk kitölteni a helyeket az autókban, annál olcsóbb).