3.15.229.113

Ha van Konrád, Tivadar nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2008.06.21 - Hargita - Erdély gyöngyszeme

Erdély ezer csodát rejt. Képtelenség lenne megnéznünk minden szép helyet, de megpróbáljuk, amit lehet...

Mars3696
2008.06.21 05.20 (szombat)
Érkezés:
2008.06.28 (szombat)
Erdély
Menet közben kialakul...
Menet közben kiderül...
Középhosszú túra (15-35 Km)sok-sok erős emelkedő-lejtő, vagy közepes emelkedőkkel tarkított, ám nagyon rossz útviszonyokTöbb napos (ha ezt jelölöd, lejjebb töltsd ki az éjszakák számát!)Csak nappali túra
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
Mars3696-b-
Galéria:
Teljes szállásköltség:
Összes egyéb költség:
2000 Ft
A költségekről:
A költségeket Euroban számoltam, így változhatnak (a szállás pl. 70 Euro/fő a túra időtartamára)
Aki kíváncsi Erdély ezer csodájára
Találkozó 5:20-kor az Újpes Városkapu Metro-állomásnál található parkolóban. Akik autóval jönnek, azokkal előtte még egyeztetek...

Muszáj ilyen korán indulnunk, mert hosszú út áll előttünk és jó lenne útközben meg-megállni néhol.
Erdély gyöngyszeme - Mars3696 - 1. nap: Odautazás. Hajnalban indulunk Újpestről, az M3-ason Nyíregyháza - Mátészalka - Csengersima (ez kis határátlépő, így nem kell sokat várni) - Szatmárnémeti - Dézs - Szászrégen - Maroshévíz - Gyergyószentmiklós - Marosfő. Romániai részen elég sok szép helyen végigmegyünk (pl. Marosvölgye) így az út sem lesz unalmas annyira.

2. nap: Felmegyünk túrázni a Békás-szorosba. Megnézzük a Gyilkos-tavat, a Békás-szorost, megmásszuk a Cohárdot. Ez nem lesz túl hosszú túra, de a terepviszonyok ismeretében néha ki fogunk fulladni. A hely azonban szinte kötelező! ;-) Ha jól számoltam és a terep nem változott, akkor ez olyan 12-16 Km lesz ...A kis elemózsiás hátizsákon túl itt kötelező a fényképezőgép! ;)

3. nap: Madarasi-Hargita. Ez egésznapos és talán a legnehezebb túra lesz. A Madarasi-Hargita nem adja könnyen magát. A túra Hargitafürdőről indul, ide reggel el kell kocsikáznunk és ide is érkezünk vissza. A (K) jelzésen az Ózon-szállótól másszuk meg először a Fekete-fenyő ormot, ahonnan gyönyörű kilátásunk lesz mindenfelé, majd a Csompolyt nyugat felől megkerülve kaptatunk fel a Madarasi Hargitára (1800m). Itt pihenünk, ha a széljárás engedi, aztán visszaereszkedünk Hargitafürdőre. Ez a nap tényleg húzós lesz, de szerintem senki sem fogja megbánni, aki velünk tart, mert minden szempontból ez lesz a hét csúcsa. Ez kb. 26-28 Km lesz.

4. nap \"Pihinap\" ...no, azért most is fogunk kirándulni. De ez csak kevésbé húzós, helyi séta lesz a Hargitához képest. Ha sikerül leszervezni, megkeressük az igazi-Maros forrást (az irodalmi Marosfőn található)

5. nap Szent-Anna tó és környéke. Terv szerint Tusnádról indulunk, majd a Szent-Anna tó és a Mohos tőzegláp érintésével felmászunk a Bálványosi Büdös-barlanghoz (ami a környező buffogó lápokkal együtt ékes bizonyítéka a környék vulkanikus aktivitásának. Visszafelé fürdünk a Szent-Anna tóban, ha lesz időnk, aztán megyünk vissza Tusnádra.

6.nap Marosfő környékén túrázunk ismét (csak egy másik szép környéken, nem a Maros forrása felé)

7.nap Hogy legyen a gyalogláson kívül más emlék is erről az útról, átautózunk Szovátára, ahol az európában egyedülálló sós Medve-tóban megfürdünk, majd Parajd érintésével bemegyünk Korondra szuvenyírért... Ha belefér és le tudjuk zongorázni, lemegyünk a parajdi sóbányába is. Ez a hetedik nap olyan \"megpihenős nap\" lesz.

8.nap irány haza...

A vendéglátóink első este, érkezésünkkor meglepetéssel várnak minket, de ez maradjon addig titok. ;-)

Az utazás junius 21.-én indul, de a szállást le kell foglalnom március 15.-ig, tehát aki szeretne jönni, eddig kell eljuttassa hozzám a szállás díjának kb. felét (vagyis 35 Euro/fő az előleg). Elvileg elég lenne április elejéig, de én nem leszek akkortájt hazánkban, így intézkedni sem tudok.

A szálláson 20 férőhely van, így ennyien tudunk menni maximum. A jelentkezéseket innentől kezdve tudom elfogadni...