18.222.67.251

Ha van György nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2008.07.04 - Borsi emléktúra

Igen, igen... Lassan két éve annak, hogy Borsi barátunk megszervezte az Esztergom-Budapest túrát. Akkor sajnos önhibáján kívül nem tudta levezetni a túráját, így csak beugróként álltam a csapat élére. Azóta ő már egy békésebb világ túraútvonalait koptatja, ám úgy gondoltam nem kellene megfeledkezni az általa tervezett szép túráról. Szeretném tehát feleleveníteni az akkori túrát.

Mars3696
2008.07.04 00.00 (péntek)
Pilis
Hosszú vagy több napon át tartó, megterhelő túrasok-sok erős emelkedő-lejtő, vagy közepes emelkedőkkel tarkított, ám nagyon rossz útviszonyokEgynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Nappali és éjszakai vegyes túra
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
Mars3696

A programhoz nincs semmilyen ár feltüntetve! Ez vagy azt jelenti, hogy mindenről önállóan kell gondoskodnod (odajutás, esetleges szállás, stb.) vagy azt, hogy a program semennyi pénzbefektetést nem igényel. Érdeklődj a túravezetőnél!

Bárki, aki szeretné átélni a sokszor felemlített útvonalat és bírja a hosszú utat
Az utolsó előtti Esztergomba induló vonattal megyünk ki Esztergomba PÉNTEK éjjel (22:27-kor indul a Margit-hídtól a HÉV állomásról - én az Árpád-hídnál szállok fel 22:33-kor). Találkozó az esztergomi vasútállomáson (ez a végállomás).
Az utolsó előtti vonat - amellyel célszerű elindulni - 22:27-kor indul a Margit híd-tól...

Az indulást - csakúgy, mint az eredeti túra alkalmával - a késő esti órákra tettem, mivel a túra útvonalának szebbik szakasza a második fele. Ugyanakkor az esztergomi fennsík csodálatos éjjel, a csillagok alatt... 2006-ban kényelmes tempóval 17 óra alatt tettük meg a teljes távot. Ha tehát éjfélkor indulunk, a reggeli órákban már gyönyörködhetünk a tájban. A túra teljes útvonala kb. 50-52 km lenne, amit egy nap leforgása alatt tennénk meg.

Útvonal:
Esztergom vasútállomás (végállomás) -> P -> Vaskapu -> Z -> Hajoni Képesfa -> István-hegy -> Fehér Szikla -> Égett Hárs -> Pilisszentlélek (itt pihenő - első kiszállási lehetőség), illetve reggeli, kávé, sörike a Svejk-ben (előtt) -> S -> Pilis-nyereg (553m)-> ZZ+ -> Z Hunfalvy út -> P Pilisszentkereszt második kiszállási lehetőség-> K (déli irány) -> Dera-patak -> a szurdok alján kaja, pia, pihi -> K Szentkút -> Csobánka utolsó kiszállási lehetőség -> Kevély-nyereg -> P -> Nagy-Kevély -> Ezüst-Kevély -> Puszta-hegy -> Csillaghegyi v.m.