3.12.162.179

Ha van Konrád, Tivadar nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2009.01.17 - Kék kaland a Nagy-Getén

Alig hallani erről a ritkán járt túraútvonalról, pedig...

Mars3696
2009.01.17 00.00 (szombat)
Gete
Rövid túra (6-18 Km)sok-sok erős emelkedő-lejtő, vagy közepes emelkedőkkel tarkított, ám nagyon rossz útviszonyokEgynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Túra érint OKT szakaszt
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
Mars3696
Akik bírják a kaptatót és fűti őket a kalandvágy
9:36 Dorogi Vasútállomás (itt várunk pár percet)
Budapestről vonattal megyünk Dorogig (8:20-kor indul a Nyugatiból, én Ujpesten szállok fel rá 8:34-kor -> 9:36-ra ér Dorogra)
Ha szereted a hegycsúcsokat, a kilátást és a panorámát és nem rettensz vissza a kapaszkodástól itt a helyed! Igazi kalandot keresünk, nem lerágott csontokat egy ritkán járt úton, amely Dorog fölé emelkedve a Gete hegyen át vezet.

Többször is fantasztikus panorámában lehet részünk, ha az időjárás kegyes lesz hozzánk:
Észak, északkelet felé Esztergomot, a Bazilikát és az újjáépített Mária Valéria hidat láthatod. Látni fogjuk Tokod falut, ahogy átkelünk a gerincen és a csúcson, de a Pilis, valamint a Budai hegyek vonulataiban is gyönyörködhetünk ebből a szokatlan szögből. Nyugat felé a Belső Gerecse csúcsai pillanthatóak meg; A Nagy-Gerecse, a Vízválasztó, és a Lábatlani bányák. Ha erőnkből futja és végigmegyünk, látjuk majd a Bajóti Öreg-Követ, a Gyertyánost és Mogyorósi kősziklát.

Utiterv:
Mivel az útvonal nem könnyű, készítettem A és B tervet is.

Az A terv (ha nem zuhog valami durván és nem lesz térdig érő hó):
Vonattal elmegyünk Dorogig (8:20-kor indul a Nyugatiból, én Ujpesten szállok fel rá 8:34-kor). Az állomástól a kék jelzésen kislisszolunk a településről (útba ejtve valami kávézó helyet szokás szerint). Az Uradalmi erdőn át felérünk Ódorog fölé. Innen jön a húzósabb rész: átvágunk néhány szintvonalat (tudjátok, az a vékony barna a térképen) és felmászunk a Gete-hegyre (403m). Szusszanunk, de a megpróbáltatásaink itt nem érnek véget, tovább kell mászni a Nagy-Getére (456m).
Ez persze leírva nehéznek tűnik, de a valóságban is az. :DD

A Nagy-Getén pihenünk, kajálunk és remélhetőleg fotózunk! Pihenő után utunkat továbbra is a K jelzésen folytatjuk nyugat felé, de innen már ereszkedünk az Öreg-kőig. Az időjárástól és attól függően, hogy mennyire haladunk, vagy bemegyünk Tokodra (Gardellaca római település) vagy teszünk még egy kitérőt a K+ jelzésen a Hegyes-kőig (érdemes, ha nem párás a levegő).

Akit érdekel, utunk során legalább 3 geoládát érintünk, OKT pecsételőhelyek Dorogon és Tokodon, az Aladár kocsmában...

B terv:
Amennyiben nagyon szutyok idő van (ez már a vonaton kiderül, ott megbeszéljük), akkor leszállunk Dorogon, megnézzük a Bányász Emlékházat, kódorgunk kicsit, aztán átbuszozunk Esztergomba-Párkányba. Ennek a részleteiről majd ha életbe lép a B terv.