34.228.7.237

Ha van József nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2009.03.29 - Paprikás Remete

Könnyű vasárnapi lábnyújtás Solymártól Máriaremetéig

Fdorka
2009.03.29 10.00 (vasárnap)
Budai-hegység
Rövid túra (6-18 Km)egy-egy húzósabb emelkedővel tarkított közepes minőségű út vagy lankás, de nehezebben járható turistaút (pl. patakvölgy, szurdok)Egynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
Bakesz
A költségekről:
Vonatjegy ára Budapest-bérlettel 125 Ft.
Akik szeretnek sokáig aludni
Nyugati Pályaudvar nyugati szélén az Esztergom (és Vác-Szob) felé induló vonatok előtt, vagy később fenn az esztergomi vonaton. Vonat indul 10:21. Jegyet Solymárig kell venni. (A vasúti híd felújítása ellenére a ezen a hétvégén a Nyugatiból mennek a vonatok.)
Szombat munkanap, ráadásul vasárnap egy órával előre toljuk az óramutatót is. Ezért egy későn kelős, rövid, de érdekes túrát találtam ki, hogy mégse a városban rontsuk a levegőt.

Solymáron a vasútállomástól nem messze áll a Szarka-vár, amit érdemes bejárni, és szép kilátás nyílik a Mátyás-dombról a környékre. (A várról bővebben olvashattok a lenti linken.)

Innen a túrát az Alsó-Jegenye völgyben a Paprikás-patak mentén folytatjuk. A patakvölgy a Budai hegység egyik legszebb kirándulóhelye. A vízesése ilyenkor biztos bővízű, és érdekes látványt nyújt.

A patak mentén elérjük Budailget határát, ahonnan a Középső-Jegenye völgy hosszabb emelkedőjén felmegyünk a Kerek-hegyre. Innen megtoldhatjuk a túrát a Zsíros-hegyig, hogy meglátogassuk a Muflon-itatót, és megnézzük a kilátást.

Aztán visszafordulunk, de nem egészen ugyanarra, mert az Országos Kéktúrát követve a Remete-szurdok felé indulunk. A szurdok fölötti sziklák mellől meredek út visz le az Ördög-árok völgyébe. Reméljük jó sok vizet találunk benne az idén.

Itt fejezzük be a túrát, Máriaremetén még bekukkanthatunk a Máriaremetei kegytemplomba, aztán bebuszozunk Hűvösvölgybe, és onnan a városba.

A túra közben lesz mit fényképezni, és 1-2 geoláda is útbaesik.

Várhatóan a délutáni órákban érünk haza.