3.139.70.131

Ha van Emma nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2010.03.20 - Csillagtól Holdvilágba

Hosszú túra Csillaghegytől a Kevélyeken át az Oszoly tetejére, innen a Holdvilág-árokba be, végül a Csikóvárakon át Pomázra.

Fdorka
2010.03.20 09.00 (szombat)
Pilis
Középhosszú túra (15-35 Km)sok-sok erős emelkedő-lejtő, vagy közepes emelkedőkkel tarkított, ám nagyon rossz útviszonyokEgynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Nappali és éjszakai vegyes túra
Túra során geoláda
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
Minpet
A költségekről:
Költség a HÉV kiegészítő jegy Pomáztól Békásmegyerig. Akinek nincs BKV bérlete még 2 jegy.
Akik bírják az erős kaptatókat....
Találkozó 9:00 Batthyányi tér, HÉV vágányok végénél, HÉV indul 9:08. Csillaghegyig megyünk, külön jegy nem kell. Indulás Csillaghegyről: kb. 9:30-kor.

Visszaérkezés: este 8 és 9 között.
2008 februárjában tettem meg ezt az utat, jó nehéz túra, de a szépsége kárpótol a fáradalmakért.

Csillaghegyről indulunk a HÉV megállóból. Bemelegítésként betérünk a Róka-hegyi kőfejtőbe, ahonnan csodálatos panoráma tárul Budapestre. Utunk a szép kilátóhelyekkel tarkított Kevélyek gerincén visz tovább. A Kis-Kevély oldalában megnézzük, kibújt-e a mackó a barlangjából, jön-e már a tavasz. Innen tovább a Csúcs-hegyre, majd az Oszoly csúcsára.

Csobánkát elhagyva átkelünk a Dobogókőre vezető autóúton, és a Csikóváralja felől utunk második szakaszát kezdjük meg. Végigjárjuk a Holdvilág-árkot, ha időnk és energiánk engedi, akkor a vaslétra fölötti Karolina-árkot is.

Felkapaszkodunk előbb a Nagy- majd a Kis-Csikóvár tetejére, remélhetőleg szép tiszta lesz az idő, és a lombok most nem fogják eltakarni a lefelé nyíló kilátást.

A Csikóvárakról leereszkedve már végünket járjuk egészen Pomázig.

Reméljük március vége felé már kukucskálnak elő a szép tavaszi virágok, amikben gyönyörködhetünk.

A TÚRA VÉGÉT SÖTÉTBEN TESSZÜK MEG, LÁMPÁT HOZZATOK!