34.230.84.106

Ha van József nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2010.04.25 - Holló-kőtől Vörös-kőig IV

A túra befejező szakasza Perőcsénytől (Holló-kőn át) Nagybörzsönyig, egy kis extrával. Útközben több szép kilátópontot érintünk, és remélhetőleg sok tavaszi virágot találunk.

Fdorka
2010.04.25 07.45 (vasárnap)
Börzsöny
Középhosszú túra (15-35 Km)sok-sok erős emelkedő-lejtő, vagy közepes emelkedőkkel tarkított, ám nagyon rossz útviszonyokEgynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Túra során geoláda
Várak a BörzsönybenHolló-kőtől Vörös-kőig
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
MinpetPgábor
Akik szeretik a hegygerincet tavaszi bundában :)
Bp. Nyugati Pályaudvar Vác-Szob felé induló vonat előtt vagy rajta.

Indulás: Bp. Nyugati 8:07 - 9:03 Szob busz 9:10 - 10:08 Perőcsény
Érkezés Bp-re este 8-9 óra körül.

Autós csatlakozási lehetőség: 9:00 Szob vagy a buszunkra felszállva 9:34 Ipolytölgyes, kultúrház megállónál.
A négy részre osztott Holló-kőtől Vörös-kőig tartó túramozgalom befejező szakaszához érkezünk Perőcsénybe. A Börzsöny egyik legszebb gerinctúráját járjuk végig.

Miután utolsó bélyegzőnket rányomtuk az igazolfüzetre, útnak indulunk. Felkapaszkodunk a Jancsi-hegyre (Várak a Börzsönyben igazolóhely - kősánccal körbevett település volt itt, leletek szerint az őskorban és az Árpád-korban). Továbbutunk a Holló-kőre visz, amely nem azonos a cserháti faluval, viszont csodás kilátás nyílik róla a Fekete-völgyre és a Börzsöny hátára.

A Kövirózsáson kövirózsákat, a Vár-bércen a Salgó vár romját (Várak a Börzsönyben igazolóhely) és szintén szép kilátást találunk. Következő állomásunk a Magyar-hegy csúcsa (Várak a Börzsönyben igazolóhely), a piros jelzés régi sáncok nyomát szeli át.

Innen már csak lefelé kell ereszkednünk Nagybörzsönybe, ahol jól kipihenjük magunkat, és hogy kerek legyen a nap, az Árpád-kori Szt. István templom mellett, egy jelzetlen úton próbálunk eltalálni Ipolytölgyesre.

A túra alatt-után pedig iszunk a Holló-kőtől Vörös-kőig túramozgalom sikeres teljesítésére, és az én másnapi születésnapomra. :)