52.90.40.84

Ha van Gedeon nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2010.10.30 - Szitnya FDorkáékkal

Víztározó-Szitnya (1009m) Szitnya vára.
Ha időnkbe belefér Gyimes vára a szelídgesztenyéssel, ez a távot 7 Km és 240m szinttel megdobja és az útiköltséget is autónként kb 2000 Ft-al

A túra vezetője saját kérésére törölte magát a Sétafika rendszeréből
VAGY
szabályszegés miatt ki lett tiltva!
- - -
2010.10.30 07.00 (szombat)
Szlovákia
Rövid túra (6-18 Km)egy-egy húzósabb emelkedővel tarkított közepes minőségű út vagy lankás, de nehezebben járható turistaút (pl. patakvölgy, szurdok)Egynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
LappantyúPgábor
A költségekről:
6600 Ft/ autó, ez oszlik meg a benne ülők között, ha Gyimesre is eljutunk további 2000 Ft oszlik meg a bennülők között.

Pár Eurot nem árt hozni, esetleg, ha valaki enni inni akar, mert erre már a forintot nem fogadják el!
Bárki, aki bírja...
Mivel autóval megyünk mindenképpen kérek jelentkezést a fórumban! Sajnos létszámstop lesz 15 főnél, ezért csak az első 15 lehet biztos a dologban, bár ha többen leszünk megpróbálom megoldani, hogy kitoljuk a létszámstopot.
Találkozás 7:00 Hungária krt Thököly sarok, ezen kívül a fórumban megbeszélhetjük igény esetén a Kispest,Népliget vagy egyéb találkozási pontokat.
A mesés víztározónál parkolunk és innen indulunk a Szitnyára (1009m) fel. A tetején kicsit kiülünk a sziklacsúcsra és gyönyörködünk a panorámában, a Tátrát sajna nem fogjuk látni, pedig látható innen, de nekem csak 2X sikerült látnom a rengeteg alkalomból, mert még nyáron is nagyon tiszta idő kell hozzá, de a környező hegyek is mesésen néznek ki innen. Itt van egy menedékház, melynek nyitva tartása elég fakultatív, de ha nyitva van lehet sörözni, vagy csúcscsokit venni. Innen egy aszfaltúton indulunk lefelé a várhoz, ezen útról elvileg a Kékes is látható, de szerintem most ezt sem fogjuk látni, a páratartalom miatt, viszont, ha szerencsénk van a Börzsönyt és a Burdát igen. A várat megtekintjük, majd folytatjuk utunkat lefelé egy kis forrásig, majd a S jelzésen visszakanyargunk a kocsihoz.
Amennyiben 14 óráig visszaérünk a kocsihoz, nekivágunk még egy túrának, igaz már Dorkáék nélkül.

Gímes (Jelenec) község melletti víztározótól indulunk végighaladunk a védett szelídgesztenyésen ahol 300-500 éves gesztenyefák állnak. Esetleg, ha még van megint gyűjtünk megfelelő mennyiségű gesztenyét, majd felérünk Gímes várába ami magában is mesés várrom, és a panoráma is kiváló. Innen a S jelzésen ereszkedünk vissza a kocsikhoz. Ez 7 km és 240 méter szinttel emeli meg a túra távját és autónként kb 2000 Ft-al az útiköltséget.

Amennyiben 14 óra után érünk vissza a kocsikhoz bemegyünk Selmecbányára, és felmegyünk a kálvárián, meg esetleg a várba is, ami inkább csak egy tömb épület, és bemenni csak belépővel lehet, mert múzeumként működik.
Mindenki hozzon fejlámpát, vagy elemlámpát, mert lehet a túra végére ránk sötétedik!
Érkezés Pestre éjfél körül.