18.232.56.9
tavasz
aedc77
105325
e4f3d1
dizajn/fejleckepek/hatter_20210322095002_tavasz.jpg
0
3
nincs
program

Túra - Kirándulás - Kerékpártúra - Vízitúra - Ingyenes szervezéssel

Ha van Stefánia nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

Ez egy befejeződött túra! El ne indulj rá!
2011.11.12 - Vonattal Győr városába

Érdekes napnak nézünk elébe, ugyanis vonattal közelítjük meg Győr városát. Útközben rengeteg látnivaló tárul szemünk elé. Legérdekesebb az alagutak és a Cuha-völgye szakasz. A találkozások városában megpróbálunk minden nevezetességet meglátogatni.

Túravezető:
Tibcsi20
Indulás:
2011.11.12 05.50 (szombat)
Tájegység:
Győr-Moson-Sopron
Táv:
15 km
Szintemelkedés:
Menet közben kiderül...
Rövid túra (6-18 Km)városnézés, arborétum, sétafikaEgynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Túra doc Túra nyomtatható változata Túra kalória égetés
Galéria:
Teljes útiköltség:
7000 Ft
A költségekről:
kb. 7000Ft (oda-vissza és attól függ, hogy merre jövünk vissza) aki nem akar Veszprémen át jönni az egyénileg oldja meg
Mindenkit szívesen várunk, de kik azok, akikre főként számítunk?
Bárki, aki bírja...
Találkozóhely (illetve indulással kapcsolatos egyéb infók):
Több találkozási pont lehetséges, az egyik Budapest-Déli pu. reggel 05:50 Menetjeggyel a kézben. A másik az Veszprém 07:55-kor a peronon, valamint Győrben a vasút állomás előtt 10:10-kor.
A program rövid leírása:
: Kora reggel indulunk vonattal, Veszprémig, itt egy negyed órás várakozással felszállunk a Győr fele induló vonatra. Miért kerülünk ekkorát: Mert sok érdekes látnivaló van útközben. Például a cuha-völgyi szakasz az ország egyik turisztikai célpontja. Magyarország egyik különleges vasútvonala: műszakilag egyedülálló az országban a Porva-Csesznek és Vinye közti szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad keresztül a Cuha-völgyben. Az egyik viadukt felett található az 1896-os vasútépítési emlékmű, valamint ezen a vonalon található az egyetlen omlásvédővel ellátott alagút. A vasút helyiérdekű vasúti besorolást kapott s az üzemeltetése mellékvonali. A vonatok átlagsebessége 40 km/óra. 2005-ben a Cuha-völgyben a támfalak lábazatát az alámosások ellen hosszú betonküszöbökkel, kőfalakkal megerősítették. Az eredeti támfalakat olasz hadifoglyok építették az első világháború alatt.
Érdekes látnivalóknak ezzel még nincs vége, délelőtti órákban megérkezünk Győrbe, ahol megnézzük a Széchenyi teret ami műemlékké van nyilvánítva, a Kármelita templomot, a Püspökvárat, a Loyolai Szent Ignác bencés templomot, és persze a folyók találkozási pontját.
Ha kisétáltuk magunkat, akkor az esti órákban visszaindulunk Budapestre.

Amennyiben megtetszet a kis szombati kirándulás akkor kérlek jelezd a jövési szándékodat!

Jó kirándulást kívánok mindenkinek.
2011-11-12in33950850
gombazo.hu
Arte Tenebrarum Könyvkiadó trükkjei