18.222.120.133

Ha van Márk nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2011.12.27 - Esztergomi nyolcas - extended version

Esztergom vá. - TESCO - Szt. Orbán kápolna - Csurgó-kút - Vörös-kereszt - Katlan - Fári-kút - hajdani (vagy nem hajdani) képesfa - Dobogó - Savó-kúti-tisztás - Fári-kút - Vaskapu th. - Mária oszlop - Serkes-kút - Rozália kápolna - Esztergom vá.

Bernipásztor
2011.12.27 08.00 (kedd)
Pilis és Visegrádi-hegység
Középhosszú túra (15-35 Km)egy-egy húzósabb emelkedővel tarkított közepes minőségű út vagy lankás, de nehezebben járható turistaút (pl. patakvölgy, szurdok)Egynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Túra során geoláda
Túra érint OKT szakaszt
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
BernipásztorNyavaja73
Galéria:
Bárki, aki bírja...
Budapest Nyugati pu. pénztárak
(A 8.20-kor induló vonattal megyünk - jegyet Esztergomig kell venni.)

Időpontváltozás lehetséges még.
Először is szeretnék mindenkit figyelmeztetni arra, hogy ez a túra egy plágium.
Túraútvonalat lopni mástól véleményem szerint bocsánatos bűn, hiszen miért ne mehetne el egy másik túravezető is egy érdekes helyre (főleg, ha még nem járt arra...), de hogy még a nevét se változtassa meg az elcsent túrának az egyszeri túravezető - erre nincs mentség!
Pedig van mégis...
Esetemben az útvonal és a névlopás ugyanis teljesen véletlenül történt.
Álljon itt tehát a rövid történet, mely egyben fényt derít arra is, hogyan születik meg a túraterv:
Egy este munka után szokás szerint a térkép után nyúltam - régen izgatta a fantáziámat már egy túra a Maróti-hegyekbe. Hamar ki is szúrtam az esztergomi vasútállomást, mint kezdő-és végpontját egy kellemes ünnepek közti sétafikának. És ha már Esztergom, adja magát az a 8-as alakú útvonal, tele érdekességekkel. Legyen hát a túra neve "Esztergomi nyolcas". (Gondoltam, milyen innovatív elnevezés ez.)
Aztán jött a fiam, és közölte, hogy ne tervezzek túrát. A térképet azért elkérte, és hamar ki is szúrta a nyolcas alsó fertályát, hogy oda menjünk. (Kezdett megjönni a kedve.) Mondtam neki, hogy ebéd utáni sétának az éppen jó lenne, de túrának nem. Erre mutatta ő is a teljesen egyértelmű nyolcast, hogy az legyen.
Ezek után ezt a túrát meg kell szervezni!!!
Másnap nagy elánnal leültem a géphez és rákerestem néhány látványosságra. Rögtön ki is dobta a gép Csiga túráját, melynek neve meglepő módon "Esztergomi 8-as" volt. Tehát feltaláltam a spanyolviaszt.
Mégis bátorkodom kirakni ezt a túrát, hiszen az útvonal is kicsit más. No meg Csiga is felcsigázta kíváncsiságomat rendesen a képekkel.
Essen tehát néhány szó erről, meg az érintett látnivalókról:
Ez a túra is alátámasztja, hogy valószínűleg tényleg betegesen vonzódom a keresztekhez, kápolnákhoz, temetőkhöz. Útszéli meg mindenféle kálváriához tartozó keresztből annyit láthatunk, hogy meg sem tudom számolni, aztán érintünk két kápolnát is. Szentkutat most nem látunk, de lesz helyette két forrás, közülük egynek igencsak horrorisztikus a története az 1929-es Pilis turistakalauz szerint: "A Vaskapun állott kastély dölyfös urának Fári nevű, szelíd leányába beleszeretett egy pásztor. A dölyfös úr a völgyben meglepte a szerelmeseket és megölte Fárit, de mikor holttestét eltemette, forrás támadt a sírból, melynek véres buborékaitól a kegyetlen apa szíve megszakadt. Azóta a véres buborékok minden évben, Fári halála napján megjelennek a forrás színén."
Nos ezek után igyunk a forrásból...
Lehetőségünk lesz faképnél hagyni egy képtelen képesfát, és áthaladni egy egykori temető kertjén is.
Az útvonaltervben szereplő áruházat viszont garantáltan nem érintjük!
Lámpát hozzatok!
(Ha nem haladunk a terveknek megfelelően, lehet, hogy kicsit szűkebbre szabjuk majd a 8-ast.)