3.87.209.162

Ha van Gedeon nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2015.04.18 - Vértesi kékülés

Útvonal: Szárliget vá. - Csákányospuszta - Mária-szakadék - Körtvélyespuszta régi temetője - Vitányvár - Szarvas-kút, Mátyás-kút, Várgesztes
Innen akik bírják: Kőhányáspuszta (+ 5 km)

Bernipásztor
2015.04.18 08.10 (szombat)
Vértes
Középhosszú túra (15-35 Km)egy-egy húzósabb emelkedővel tarkított közepes minőségű út vagy lankás, de nehezebben járható turistaút (pl. patakvölgy, szurdok)Egynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túratömegközlekedéssel
Túra során geoláda
Túra érint OKT szakaszt
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
7pettyes

A programhoz nincs semmilyen ár feltüntetve! Ez vagy azt jelenti, hogy mindenről önállóan kell gondoskodnod (odajutás, esetleges szállás, stb.) vagy azt, hogy a program semennyi pénzbefektetést nem igényel. Érdeklődj a túravezetőnél!

Bárki, aki bírja...
Kelenföldi pu. pénztárak
Tervezett max. létszám:
20 fő
Vértesi klasszikus, avagy tipikusan az a kéktúra szakasz, amit már rengetegszer végigjártam, de az itteni pecsétek még hiányoznak az igazolófüzetemből.

Lássuk tehát, hogy mi vár ránk: A szárligeti állomáson való pecsételés után szántóföldeken végighaladva érjük el Csákányospuszta házait, melyek közt megtalálható az újgazdag vityillótól kezdve a birkaaklokon keresztül a kulcsosházig minden. Sőt még egy elhagyott sípályát is megnézhetünk, ha kedvünk tartja. Majd a vadregényes Mária-szakadékon át vezet az utunk, ahol szemügyre vehetjük az érdekes Inka-sziklát, majd a szakadék kijáratánál Körtvélyespuszta egykori temetőjét is német és magyar sírokkal.

Útközben végigkísérnek minket egy amatőr fafaragóművész alkotásai – egy-egy fán bukkanhatunk rájuk. Kisebb kaptatóval jutunk Vitányvár romjaihoz, majd érintünk két mostanában felújított pihenőhelyet is.
Innen már nekem is új lesz a kék, mert eddigi útjaink során mindig a K+-t követtük Várgesztesig. Mindenesetre útba ejtünk egy szép kilátóhelyet, majd becserkésszük a várat, no meg az elmaradhatatlan síléckerítést (ha még megvan…).
Innen még szűk 5 km Kőhányáspuszta és az újabb pecsét, tehát akinek elég volt ennyi vándorlás, itt lecsatlakozhat.