35.175.180.255

Ha van Auguszta nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2010.03.13 - Nagymaros-P-Törökmező-OKT-Nagymaros

avagy Holló-kőtől Vörös-kőig II/B
Túra azoknak, akik szerették volna befejezni a II. szakaszt, de a nagy hó miatt nem sikerült és azoknak, akik nem tudják, hol kezdjék az OKT-t :)

Fdorka
2010.03.13 09.00 (szombat)
Börzsöny
Középhosszú túra (15-35 Km)egy-egy húzósabb emelkedővel tarkított közepes minőségű út vagy lankás, de nehezebben járható turistaút (pl. patakvölgy, szurdok)Egynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Túra érint OKT szakasztHolló-kőtől Vörös-kőig
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
Minpet
Akik bírják az erős kaptatókat....
Nyugati PU Vác-Szob felé guruló vonatok vége előtti kerítés előtt vagy a (remélhetőleg piros FLIRT) zónázó elejében. Nagymaros-Visegrád megállóig váltott jegyekkel.
Vonat indul Bp. Nyugati 9:07 - Nagymarosra érkezik 09:48

Akik autóval érkeznek, az állomáson várjanak meg. Telekocsi felajánlásokat a fórumban lehet tenni.

Visszaindulás: számításaim szerint legkorábban a 18:11-es vonattal Nagymarosról.
A febr. 7-i Holló-kőtől Vörös-kőig II túrán a nagy hó miatt nem jutottunk végére vándorutunk II. szakaszának. Azért, hogy ezt a részt rendesen befejezzük, mielőtt folytatnánk egy következő szakasszal, egy kiegészítő túrát terveztem márciusra.

Nagymaroson kezdünk, és ide is fogunk visszatérni.

Először is kicsit \"csalunk\", mert a várost Törökmező felé hagyjuk el, hogy megsasoljuk a kilátást a Kapu-hegyről és a Gubacsi-hálásról. Itt ér utol minket a piros, amit követünk Törökmezőig - a turistaházat remélhetőleg most nem fogják bezárni az orrunk előtt -. Ebédszünet után az Országos Kék jelzésen fordulunk vissza, némi ereszkedés után azért még össze kell szedni magunkat, hogy a Hegyes-tető csúcsára fölkaptassunk. A kilátótoronyból ismét gyönyörködhetünk a Duna-kanyarban.

Itt is tartunk hosszabb pihenőt, hogy mindenkinek legyen ideje bámészkodni, sütögethetünk is akár, ha viszünk hozzávalót és lesz kedvünk-időnk.

Az út innen már szépen ereszkedik, és a Templom-völgyön át hamar visszaérünk Nagymarosra.

(OKT szakasz: Török-mező - Hegyes-tető- Nagymaros)