3.145.23.123

Ha van Béla nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2015.05.31 - Ahova majd egyszer felmegyünk

Vannak pontok, csúcsok, épületek, amit autóból buszból látunk és minden alkalommal elmondjuk, hogy "na, majd egyszer oda is fel(be-, át-)megyünk". Nekem ilyen ez a hely.

Mars3696
2015.05.31 08.50 (vasárnap)
Mátra
Középhosszú túra (15-35 Km)egy-egy húzósabb emelkedővel tarkított közepes minőségű út vagy lankás, de nehezebben járható turistaút (pl. patakvölgy, szurdok)Egynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túravegyes megközelítéssel
A programra NE HOZZ KUTYÁT!
Túra során geoláda
Részt vettem a túrán és ezt jelöltem is:
Mars3696
Galéria:
Bárki, aki bírja...
Szurdokpüspöki, Hangulat Büfé (ami sajnos induláskor zárva lesz)
A találkozási pontra szabadon választott módon juthattok el:
- Autóval érkezve célszerű a talihelyhez menni, majd a túra végeztével a selypi megállótól visszaautózni (illetve lehet fordítva is: Selypen hagyni az autót és reggel átvonatozni a 8:22-kor induló vonattal Szurdokpüspökire.
- Vonattal 7:00-kor indul a Keletiből az egri gyors vagy 6:35-kor a személy Hatvan felé. Bármelyikkel jössz, Hatvannál át kell szállni a 8:10-kor Somoskőújfalu felé induló személyre, amivel Szurdokpüspöki vasútállomásig kell menni. Én vélhetően a 6:35-ös vonattal megyek és Rákosligetnél szállok fel.

Szurdokpüspöki felől én eddig mindig csak a észak-kelet, kelet felé indultam el, holott dél felé továbbvezet a P jelzés. Ráadásul többis van, amit autóból, vonatról sokszor látva mindig megjegyzem, hogy "na, majd egyszer oda is..."

No, hát ez a túra most AZ a túra!

A faluból - a találkozási ponttól - a P jelzésen indulunk dél felé. Rögtön megmásszuk a Nagy-Hársast, majd a hegytetős szusszanás után leereszkedünk a túloldalon. A völgyben átnyergelünk a P+ jelre és egy újabb kaptató után megnézzük a Széleskői-bányatavat.

Utunkat a Somlyó-hegy felé folytatjuk, s azt is megmászva gyönyörködünk a kilátásban. Pihi után leereszkedünk, majd a Petőfibánya feletti dombot megkerülve félig jelzetlen földúton, félig kisforgalmú aszfaltúton leereszkedünk a településre. Innen át kell gyalogolnunk a selypi vasútállomáshoz. Mivel kétóránként megy vonat, esélyes hogy némi időt eltöltünk a helyi rissz-rossz Sasfészek Sörözőben, ha nyitva lesz! :)