18.216.94.152

Ha van Zita nevű ismerősöd, hívd fel és kívánj boldog névnapot!

2010.01.24 - Holló-kőtől Vörös-kőig I.

Január 17-én indul egy új jelvényszerző túramozgalom Holló-kőtől Vörös-kőig néven. Ennek az útnak az első, pilisi szakaszára hívlak benneteket a Vöröskő-sziklától Visegrádig, járjuk be együtt.

Fdorka
2010.01.24 09.15 (vasárnap)
Pilis és Visegrádi-hegység
Középhosszú túra (15-35 Km)sok-sok erős emelkedő-lejtő, vagy közepes emelkedőkkel tarkított, ám nagyon rossz útviszonyokEgynapos (szállás igénybevétele nélkül hazatérsz róla)Csak nappali túra
Akik szeretnek stemplizni...
Újpest-Városkapu VOLÁN autóbusz állomás (a vasúti felüljáró déli oldalán) - Szentendre-Visegrád felé tartó busz megállójában/fenn a buszon.
(Jegyet előre kell venni, pénztár a metrókijáratnál.)
Busz indul: 9:15
Leányfalu, pócsmegyeri révhez érkezik 10:03 (autós csatlakozási lehetőség)
A túra vége Visegrádon lesz, valószínűleg a 18:25-kor induló buszt érjük el, ez 19:40-re ér vissza Bp-re.
Január 17-én indul egy új jelvényszerző túramozgalom, amit szeretnék én is bejárni, mert a Börzsöny és a Pilis nagyon érdekes és szép részein halad keresztül \"érintve olyan helyszíneket, mint a páratlan panorámát ígérő, igazi börzsönyi túraterepet kínáló Kövirózsás-gerinc, benne a Holló-kő, a Salgóvár; vagy olyan műemlékekkel büszkélkedő falvakat, mint Nagybörzsöny, Márianosztra; népszerű kirándulóhelyeket, mint Törökmező, Nagymaros.\"

A túramozgalom felvezető eseménye egy január 17-én rendezett teljesítménytúra - azonban én jobban szeretek a \"saját fejem után\" menni.

Az út első, pilisi szakaszát Leányfalutól Visegrádig járjuk be. Felmászunk a Vöröskő-sziklához (gyerekkorom egyik kedvenc kirándulóhelye), ha szerencsénk van, akkor kilátásunk is lesz a Dunakanyarra. Innen Pilisszentlászlóra megyünk tovább, ahol megállunk egy kis frissítőre, majd Visegrádra folytatjuk utunkat.

Utunk az Apátkúti-völgyben ér véget - ugyan erre az utóbbi időben már többször jártunk, de most különösen izgalmas lehet az éppen fagyott, vagy hóolvadás miatt megduzzadt patak.

A korai sötétedés miatt az Apátkúti-völgyben (legalábbis a végén) már lámpással kell világítani az utat magunk előtt.

A túramozgalomhoz igazolófüzet a Váci Lakóterületi SE-nél Forgács Pétertől kérhető (honlap és elérhetőség: http://www.felanaszalyra.atw.hu/).

LÁMPÁT, KAMÁSLIT HOZZATOK!

(Aki a következő szakaszokat is szeretné velem együtt megtenni, időpontot a túrán egyeztetjük, és utána teszem majd fel a programok közé.)